zaterdag 4 februari 2012

Get the picture

De meeste logo's hebben een doordachte verklaring waarom ze zijn zoals ze zijn, maar sommige hebben nog een verborgen betekenis die maar weinig mensen weten. Je zult nooit meer op dezelfde manier naar deze logo's kunnen kijken als je dit gelezen hebt!

fedex
Iedereen kent het logo van FedEx, maar weinig mensen zien de verborgen boodschap:
als je tussen de 'e' en de 'x' kijkt zie je een pijl, deze pijl heeft weer alles te maken met de kernwaarden van FedEx: snelheid en precisie.

toblerone
Dit heerlijke chocolade merk doet aan gezichtsbedrog! als je goed kijkt zie je een beer verscholen in de berg. Deze staat voor de stad Bern, waar het vandaan komt.

carrefour
Dit logo roept voor mij vakantie herinneringen op! Als je veel naar Frankrijk en Belgiƫ op vakantie gaat, herken je dit gevoel. Dit is het logo van de grote supermarktketen Carrefour, met zijn grote, afgelegen supermarkten. Ik heb het altijd gezien als twee pijlen die ieder een kant op wijzen (Carrefour betekend kruispunt). Toch moet je nog eens een keer goed kijken, dan zie je een 'C' in het midden staan.

En zo zijn er nog veel meer logo's met een verborgen betekenis, weet jij er ook een?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten